Kynä ja paperia.
Internet-yhteys tai tietosanakirjoja.
Mahdollisesti kehon anatomiamalli tai kuvia eri järjestelmistä.
Ensin keskustellaan osallistujien kanssa ihmiskehosta ja sen moninaisuudesta. Käydään lyhyesti läpi kehon tärkeimmät järjestelmät, kuten ruuansulatus-, hengitys-, verenkierto-, hermo-, ja lihaksisto.
Osallistujat jaetaan pieniin ryhmiin ja ryhmille annetaan tietty kehon järjestelmä, jota he alkavat tutkia tarkemmin. Esimerkiksi yksi ryhmä voi tukia ruuansulatusjärjestelmää, toinen hengityselimiä, jne.
Ohjaaja kehottaa osallistujia tutkimaan valitsemaansa kehon järjestelmää ja etsivät tietoa esimerkiksi internetistä, kirjoista tai muista vastaavista lähteistä. Tavoitteena on selvittää, miten järjestelmä toimii ja mitkä ovat sen tärkeimmät osat.
Kun osallistujat ovat valmiita, esittelevät he teoksensa muille ryhmille. Heidän tulisi kertoa, miten kyseinen toimii, mikä on sen rooli ihmiskehossa ja mitkä ovat sen tärkeimmät osat.
Kun jokainen ryhmä on esitellyt työnsä, jatketaan keskustelua. Kysytään osallistujilta, miten eri järjestelmät liittyvät toisiinsa ja miten ne toimivat yhdessä pitääkseen ihmisen kehon terveenä.
Lopuksi osallistujille voi antaa tehtäväksi piirtää tai luoda mallinnoksia kehon eri järjestelmistä. He voivat piirtää esimerkiksi ruuansulatusjärjestelmän kaavamaisesti tai rakentaa pieniä malleja hengityselimistä.
Alkuun ohjaaja keskustelee osallistujien kanssa. Sitten ohjaaja jakaa osallistujat ryhmiin. Hän auttaa osallistujia tarvittaessa.
Tämän aktiviteetin kasvatustavoitteena on vahvistaa tietämystä itsestään kehittämällä tietämystä ihmiskehon toiminnasta sekä valmiuksiaan jakaa oppimaansa muiden osallistujien kanssa.