Hyppää pääsisältöön
Etusivu
Pinskupakki
Valtakunnallinen pinskuportaali
  • Kirjaudu
  • Toiminta
    • Pinskutoiminta
    • Tapahtumat
    • Kerhot
    • Osallistumis- ja peruutusehdot
  • Koulutus
    • Koulutusjärjestelmä
    • Peruskurssit
      • Apuohjaajan kurssi
      • Nuoremman ohjaajan kurssi
      • Pinskuohjaajan kurssi
      • Vanhemman ohjaajan kurssi
      • Koulutusohjaajan kurssi
      • Mestariohjaajan kurssi
    • Taitokoulutus
  • Ohjelma
    • Pinskuohjelma
      • Minä-teema
      • Toveruus-teema
      • Ympäristö-teema
      • Yhteiskunta-teema
      • Maailmankansalaisuus-teema
      • Etiikka-teema
    • Ikäkaudet
      • Nappulat (0-3 v.)
      • Aistijat (4-6 v.)
      • Oivaltajat (7-9 v.)
      • Taitajat (10-12 v.)
      • Tietäjät (13-15 v.)
      • Ratkaisijat (16-18 v.)
      • Vaikuttajat (19-24 v.)
      • Edelläkävijät (25 -> v.)
    • Aktiviteetit
      • Merkit ja Pinskupassi
      • Selaa aktiviteetteja
    • Leikkivarasto
    • Perhetoiminta
    • Kohderyhmäistäminen
  • Järjestö
    • Pinskut järjestönä
    • Pioneeriliikkeen historia
    • Pinskuarvot
    • Pinskutoiminnan poliittisuus
    • Pinskuhahmot
    • Päätöksenteko
      • Kokoustekniikka
      • Yhdistystoiminta ja laki
    • Tule vapaaehtoiseksi
  • Kasvuympäristö
    • Pinskupedagogiikka
      • Yhteisökasvatus ja osallisuus
      • Ympäristökasvatus ja kestävä kehitys
      • Seikkailu- ja elämyskasvatus
      • Globaalikasvatus ja maailmankansalaisuus
    • Lapsuus Pinskuissa
      • Lasten hyvinvointi
      • Lasten inhimilliset tarpeet
      • Sosiaalisesti vahvistavaa toiminta
      • Terveelliset elämäntavat
      • Tunnetaidot
    • Huoli lapsesta tai aikuisesta
      • Miten lastensuojeluilmoitus tehdään
    • Yhdenvertaisuus
      • Erityislapset
      • Esteettömyys ja saavutettavuus
      • Sukupuoli- ja kulttuurisensitiivisyys
  • Vuorovaikutus
    • Ryhmäprosessi ja ryhmän ohjaaminen
      • Erilaiset ryhmät
      • Vuorovaikutustaidot ja yhteistyö
      • Normit ja roolit ryhmässä
      • Erimielisyydet ja konfliktit
      • Toimivan ryhmän edellytykset
    • Ohjaamisen menetelmät
      • Ohjaajan identiteetti
      • Ohjaajan vuorovaikutustaidot
      • Ohjaamisen hyvät käytännöt
      • Tiiminvetäjän ja tiimipelaajan taidot
      • Osallistavat menetelmät
      • Toiminnalliset menetelmät
      • Ohjaamisen haasteet
  • Organisointi
    • Kirjaudu sisään nähdäksesi organisointimatskut
    • Tietosuoja
      • Rekisterin kuvaus
      • Käsittelyohjeet
      • Tiedotuslistat ja jäsenyys
      • Rekisterisopimukset
      • Verkkopalveluiden evästeet
    • Turvallisuusohjeet
  • Apuvälineet
    • Kirjaudu sisään selataksesi apuvälineitä
    • Digitaaliset palvelut
      • Pinskupakki
      • Jemma
      • Notski
      • Mukila
      • Punos
      • Korttilato
    • Pinskumenetelmä
    • Laatujärjestelmä
    • Vapaaehtoistyön malli
      • Huolenpito ja hyvinvointi
      • Kiittäminen
      • Perehdytyskoulutus
      • Peruskoulutus
      • Pestaus
      • Rekrytointi
      • Seuranta ja palaute
    • Pinskuohjaajan käsikirja
    • Ohjaajan opas ilmastokasvatukseen
    • Pinskuraati

Laatujärjestelmä

You are here

Etusivu » Apuvalineet » Laatujärjestelmä
Lapsi katsoo maisemaa
Lapsi katsoo maisemaa
Lapsi katsoo maisemaa
Lapsi katsoo maisemaa
Lapsi katsoo maisemaa

Mistä syntyy laadukas pinskutoiminta?

Tämä toimi johtoajatuksena Pinskujen laatujärjestelmän syntymiselle. Laatu merkitsee jotain, mikä koetaan yleisesti hyväksi. Kun puhutaan laadusta, tarkoitetaan usein jonkun tuotoksen tai toiminnan laatua. Pinskujen laatujärjestelmän yhteydessä puhutaan yleisesti toiminnan laadusta, koska järjestössä toiminnan laatu rakentuu usein toiminnan ja toiminnan osien (toiminto) varaan tuotosten sijaan.

Pinskuissa laatu merkitsee sitä, että järjestön toiminta vastaa yleisesti sille asetettuja tavoitteita ja arvoja kaikilta osin: Ulospäinsuuntautuneesta somemarkkinoinnista aina leirin mehupurkkivalintoihin saakka. Laatu on sitä, että me olemme sitä mitä lupaamme ja teemme sitä mitä lupaamme. Lapsijärjestössä erityisen tärkeää on ottaa huomioon lapsen osallisuus ja lapsen oma näkemys toiminnan hyvästä laadusta. Tästä syystä olemme koostaneet laatujärjestelmän yhteyteen laajan työkalupakin erityisesti lasten näkemysten esilletuomista helpottamaan niin hallinnon, ohjaajien kuin lasten itsensä suunnittelemaa ja toteuttamaa työtä.

Hallinnon työkalupakissa korostuu lasten näkemysten esiintuominen päätöksenteossa. Ohjaajien ja työntekijöiden työkalupakki korostaa ohjaajan roolia lapsen osallisuuden portinvartijana ja orientoi laatujärjestelmän soveltamiseen kaiken pinskutoiminnan suunnittelun, toteuttamisen ja arvioinnin tukena. Lasten ja nuorten osiossa annetaan vinkkejä, miten toimintaan osallistuva lapsi tai nuori voi itse vaikuttaa eri asioihin Pinskuissa.

Alavalikon sisältö

  • Kirjaudu sisään selataksesi apuvälineitä
  • Digitaaliset palvelut
    • Pinskupakki
    • Jemma
    • Notski
    • Mukila
      • Onnistunut etäkokoustaminen Mukilassa
    • Punos
    • Korttilato
  • Pinskumenetelmä
  • Laatujärjestelmä
  • Vapaaehtoistyön malli
    • Huolenpito ja hyvinvointi
    • Kiittäminen
    • Perehdytyskoulutus
    • Peruskoulutus
    • Pestaus
    • Rekrytointi
    • Seuranta ja palaute
  • Pinskuohjaajan käsikirja
  • Ohjaajan opas ilmastokasvatukseen
  • Pinskuraati

kuvalinkki punosblogiin. kuvalinkki mukila-etäkokousjärjestelmään. kuvalinkki notski-keskustelualustalle.kuvalinkki jemma-pilvipalveluun. kuvalinkki korttilato-jäsenrekisteriin.kuvalinkki pinskujen kotisivulle.

Pinskupakki 2.0 | © Pinskut ry | Lintulahdenkatu 10, 2. kerros, 00500 Helsinki