Lapsilla voisi olla paperia ja kynät. Mahdollisesti jokin bingopohja.
Jos tuottaa bingon, niin antaa lasten etsiä mainitut asiat. Kun on valmista, huutaa Bingo!
Lisäksi voi tuottaa sellaisen tehtävän, että pyytää lapsia etsimään metsästä eri asioita. Sitten voi keskustella metsän tärkeydestä.
Kolmas vaihtoehto on pohtia, miksi metsät ovat tärkeitä ja sitten keskustella niistä.
Aktiviteetti suoritetaan metsässä.
Lapset voivat tehdä aktiviteetin yhdessä tai erikseen.
Metsästä voi etsiä muun muassa eläinten jälkiä, käpyjä, erilaisia kasveja, sieniä, puita, kiviä, kaikkea, mikä kuuluu metsään.
Ohjaajalla ei ole isoa roolia. Hän pääasiassa vahtii, että lapset ovat näköetäisyyden päässä. Ohjaaja/ohjaajat voivat myös kierrellä lasten luona.
Kasvatustavoitteena on opettaa luonnon tärkeyttä. Lisäksi tässä opitaan havainnointikykyä ja tiedonhankintaa.