Läppäri/puhelin/mikä tahansa musiikkia toistava väline, kaiutin. Askartelutarvikkeita eri maita esittävien julisteiden tekoon (paperia, kyniä, kierrätysmateriaaleja).
Etukäteisvalmistelut: Ohjaaja valitsee eri maita eri puolilta maailmaa (esimerkiksi 5-7 maata) ja etsii musiikkia kyseisistä maista. Lapsilta voi myös kysyä etukäteen toiveita, mitkä maat voisivat olla mukana visailussa! Tärkeintä on, että eri maista on monipuolisesti erilaista musiikkia. Yhdestä maasta voi olla esimerkiksi sekä kansanmusiikkia että tuoreimpia hittejä. Mukana olevista maista tehdään seuraavaksi julisteet, jotka asetetaan lattialle tms. aktiviteetin ajaksi.
Aktiviteetin kulku:
Purku: Keskustelkaa yhdessä esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla: Mikä oli paras kappale? Yllättikö jokin asia? Opinko jotakin uutta?
Ohjaaja valitsee etukäteen maat ja suunnittelee aktiviteetin musiikit mahdollisesti myös osallistujien toiveiden mukaan. Harjoituksen aikana ohjaaja hoitaa musiikin soittamisen ja tauottamisen sekä ohjaa keskustelua. Ohjaaja ottaa etukäteen selvää mukana olevista maista ja keskittyy keskustelussa uusien näkökulmien mukaan tuomiseen ja sterotyyppien rikkomiseen. Jos jostakin mukana olevasta maasta tuodaan usein julkisuuteen vain negatiivisia uutisia, tässä aktiviteetissa kannattaa tuoda esiin jokin positiivinen asia kyseisestä maasta.
Tämän aktiviteetin kasvatustavoitteena on, että lapsi tutustuu eri maihin ja kulttuureihin musiikin avulla samalla liikkuen. Valitsemalla monipuolista musiikkia eri maailman kolkista rikotaan stereotyyppejä ja tuodaan esiin uusia näkökulmia maailman eri maihin liittyen.